23 april 2006

21.04.2006 Lysakerelva

Vannstand: "middels"
Båt: Pyranha inazone 230
Disse var med: Tore, John Petter, Sæming

ÅRETS FØRSTE TUR PÅ ELVA
><(((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><(((º> <º)))><

I dag hadde jeg satt av kvelden til grilling og moro i Sofienbergparken. Elvepadlegruppa i OSI skulle ha tradisjonell sesongstartfest... Så ringte Tore og lurte på om jeg ville være med å padle Lysaker'n...

Skal? Skal ikke? Skal!

Jeg lurte litt - men ikke alt for lenge - før jeg bestemte meg for å bli med. Årets første tur er alltid stas :) Og vi ville jo uansett rekke noen øl på kvelden!

Vi startet ved Solfossen på Bærumssiden. Jeg har bare padlet Lysaker'n en gang tidligere, det var faktsik min siste padletur i fjor - en gang i november 2005. Da startet vi litt lengre ned, og gikk ut på Oslo-siden. Her fikk vi et par ekstra stryk, men en veldig lang bæring. Den siste skrenten var også veldig bratt.

Jeg var ganske shaky da vi startet. Er vel alltid det den første turen. Men det gikk heldigvis helt fint. Ble litt mer avslappet underveis, selv om jeg ikke lot meg inspirere av Tores stunt i småvalsene nedover. Jeg øvde litt på traversering, og lot det være nok utfordring på årets første tur.

Etiketter: