13 september 2006

10.08.2006 Urula


Gutta på put in: Tore, Henning og Tor Håkon

Vannstand: 219,46 moh.
Båt: Pyranha h3
Disse var med: Tore, Henning, Tor Håkon

I helga hadde OSI Dagali-tur, men jeg fikk ikke vært med på denne siden det var undervannsrugby-cup i Oslo i helga. Hadde forhørt meg litt om noen ville være med og padle på søndag, men uten positive utslag(hadde ikke hørt så mye rundt da...). Men lørdag kveld ringte Tor Håkon og fortalte at de skulle padle Aurdøla (i Buskerud/Ringeriket) på søndag. Jeg hadde hørt at dette var en vrien elv, men Tore mente jeg kunne være med.

Da jeg så Aurdøla tenkte jeg at det nok ble bærplukking i skauen på meg... Elva så vanskelig ut, og særlig nå når det var mye vann. Kanskje jeg kunne padlet på bitte-lite vann, men det må ha vært på en god dag gitt! Men gutta var snille og ble med lengre ned i dalen til Urula i stedet :-) Vi hadde en fin tur, selv om jeg klønte vanvittig mye. Gikk rundt mange, mange ganger... Hmmm, tror nok at å sove i underkant av 4 timer etter en dag med undervannsrugby + fest er litt lite ;-) Deilig å komme seg ut uansett etter en dag i klor-lukt!

Litt om vannstanden i Urula: Telefonnummer Urula elvegud: 31013486. tast 4 for Urula og 1 for vannstand. Absoultt minimum for at elva skal være padlebar er på ca. 219,25 moh.


Henning og Tor Håkon gjør seg klare i bakevja før et stryk...


Henning padler...


... Tor Håkon

Etiketter: