24 mai 2007

25.-28.05.2007 Trønderlagsrunden

Trønderloven
1. Bli itj nå fæst ut'n skinnvæst
2. Bli itj nå fin ut'n mokkasin
3. Bli itj nå fart ut'n bart
4. Får itj råna ut'n Ascona
5. Bli itj nå rock ut'n two-stripes sokk
6. Bli itj nå knullings ut'n rullings
7. Bli itj nå barsk ut'n karsk
8. Du e itj kvass ut'n Adidas
9. Du veit ka du får, me bleika hår
10. Me japansk bil e du homofil
11. Bli itj nå mus ut'n snus
12. Du e itj nå racer ut'n blazer
13. Du bli itj pula ut'n BULA
14. Det bli itj nå liv ut'n kniv
15. Hu bli itj fin ut'n brennevin
16. Du e itj kar før du e tatt i radar
17. Det e itj nå håp ut'n grønnsåp
18. Du e itj rett hvis du kjæm fra Klett
19. Du e litt på jorde hvis du digge Tore På spore
20. Du bli itj like tøff som Rocky før du lægg an en shikkeli hockey
21. Du e litt rar hvis du tømme dæ i en anna kar
22. Avisa e for rompisa
23. Du får itj no smårips uten skinnslips
24. Du får itj rota uten rutan sota
25. Det blir itj no raill ut'n fotbaill

Fredag 25.05.2007 Buajuvet
Vannstand: 1.163 meter (15,72 m3/s) måler: Bua - Lillebudal bru
Båt: Dagger Mamba
Disse var med: Heidi, Tor Håkon, Øivind, Jan, Sondre, Håvard E, Nils Jakob, Torbjørn, Ollis



Tor Håkon og Arild

Put in: Et stykke oppover elva, etter at veien krysser over elva til elvehøyre et godt stykke "oppider" parkerte vi bilene og gikk ned til elva. En litt kronglete bæring ned.

Take out: Normal take out er der brua krysser over til elvevenstre. Vi padlet helt ned til Gaula og campen på Bua.

Jeg hadde lest litt om elvene i området på veien opp, og visste at Bua var ganske tøff + et langt strekke. Jeg ville derfor padle Bua første dagen, da vi var utvilt og fit for fight. Jeg er glad vi tok dette som første tur, for det ble en ganske tøff tur for noen av oss. Det var veldig stort trykk i elva, kanskje mer enn jeg har opplevd i noen elv tidligere, og ganske kontinuerlig. Vi synfarte en del, men det var ikke noen veldig vanskelige punkter, og jeg padlet alt.

Selv om jeg ble ganske sliten hadde jeg en utrolig bra tur. Gleder meg til å padle her neste år allerede :-D

Lørdag 26.05.2007 Fora
Vannstand: Medium vannstand (?)
Båt: Dagger Mamba
Disse var med: Heidi, Tor Håkon, Håvard E, Håvar B, Ann, Mona, Arild, Fredrik, Håvar(nordlening), Torbjørn, Nils Taraldsen

Fora var en mye roligere tur enn Bua, og godt var det for jeg kjente jeg var sliten etter gårsdagen. Vi hadde med Nils som kjentmann, og padlet alt på direkten. Det jeg husker av punkter var en terskel på et par meter med veldig urolig vann i bunn. Her tok jeg det litt for "easy" og ble sittende og jobbe litt før jeg kom meg ut, men det var ingen drama. Litt lengre ned var det en stor venstresving der vi fikk beskjed om å holde innersving/venstre. Her var det en stor, stygg valse på elve-venstre. Ellers var det en del valser over alt, men det var helt greit å styre unna disse.

Søndag 27.05.2007 Driva - raftingstrekket
Vannstand: 2.534 meter (40,74 m3/s) måler: Driva ved Grensehølen (ganske lite vann)
Båt: Dagger Mamba
Disse var i gruppa mi: Heidi, Håvard E, Håvar B, Are, Ann



Bakevjemølje

Tor Håkon forsøkte å overtale meg til å bli med i Gråura i dag, men jeg hadde hørt om flere gode padlere som svømte der i fjor, og selv om Tor Håkon mente det ikke skulle være noe problem for meg å padle der, og at vannstanden var fin-fin, bestemte jeg meg for å spare det strekket til neste år. Kjente jeg ble nervøs bare jeg tenkte på det, og da fristet det mye mer med en koselig tur ned det vakre "Raftingstrekket" i Driva. Jeg var dessuten litt sugen på å padle et punkt jeg bærte forbi i fjor...

Vi var en stor gjeng som skulle padle Raftingstrekket, og delte oss inn i tre grupper. Vår gruppe var ganske jevngode, men vi tok det med ro nedover og ventet på de andre gruppene der vi tenkte det kunne være behov for redning. På denne vannstanden var det et par supre lekebølger, men desverre duppet gruppa mi pent forbi disse...

To punkter er verdt å nevne på strekket; begge kommer etter villmarkscampen. Det første er en dropp(kort tid etter villmarkscampen) der man bør padle mot høyre (mener jeg å huske). Her smaler elva inn, og det er ei lita bakevje på elvehøyre. Her er det ikke plass til ei stor gruppe, men det er ei bakevje like før, på elvevenstre som flere padlere kan stoppe i hvis man er ei stor gruppe.

Et stykke lengre ned kommer man til et punkt som er vanlig å synfare. Her er det en stor stein/berg midt i løpet, og en stor knaus på elvehøyre som det er fint å synfare fra. Det var dette punktet jeg bærte forbi i fjor, men i år ble det padling. Det gikk heller ikke så værst... Gikk rundt og rullet i bunn da, men pytt, pytt.

Fikk forøvrig rullet mye på turen... Padlet ganske dårlig, og gikk rundt en del. Men rulla sitter da heldigvis der den skal ;-)

Mandag 28.05.2007 Sjoa normalen
Vannstand: 351.16 moh (Faukstad)
Båt: Diesel
Disse var med: Heidi, Tor Håkon, Håvar Beyrer

Vi hadde tenkt å padle nedre del av Ula på vei ned, men her var det alt for lite vann, så vi endte opp i gode gamle Sjoa normalen i stedet. Prøvde Tor Håkons båt, men satt ikke noe særlig godt i den. Greit å teste ut nye båter på kjente strekker. Gleder meg til Sjoafestivalen :-)

Etiketter: , , , ,